Diadora – nowy brand w ATE

diadora_historia_ate_logo

Jak podaje producent nazwa Diadora wywodzi się z języka greckiego i można tłumaczyć to na: dzielić się swoimi darami/zaszczytami. Marka powstała w roku 1948 w malowniczej miejscowości o nazwie Caerano di San Marco znajdującej się tuż u podnóżu włoskich alp. Założył ją sympatyk wspinaczki Marcello Danieli w swoim rzemieślniczym garażu. Pierwsze egzemplarze szybko zyskały uznanie wsród osób uprawiający wspinaczkę i pozwoliło to na dalszy rozwój marki. Niespełna dwanaście lat później Diadora była już dużym przedsiębiorstwem. W swoim obuwiu stosowała najnowocześniejsze technologie oraz cieszyła się opinią marki, która dba o jakość wykonania każdej pary obuwia. W dekadzie lat ‚60 włoski brand rozpoczął liczną ekspansje na zagraniczne rynki.

Lata siedemdziesiąte okazały się kluczowe dla rozwoju marki. Diadora zatrudniła wówczas Roberto Bettega, który miał za zadanie doradzać w kwestiach marketingowych. Roberto (znakomity włoski piłkarz) a przestrzeni kolejnych 20 lat postanowił utworzyć liczne kampanie piłkarskie angażujące czołowych zawodników Serie A. Ambasadorami Diadory stali się m.in: Roberto Baggio, George Weah, Francesco Totti, Antonio Cassano, Giuseppe Signori czy Roy Keane. Dzięki tym akcjom promocyjnym marka wyszła z zawodowych stadionów piłkarskich na ulice. Brand trafił znacznie do szerszego grona odbiorców i nie był kupowany tylko przez osoby uprawiające sport. Diadora wykorzystała ten moment i zaprojektowała kolekcje liestylowe, które sprzedawane są po dzień dzisiejszy.


Marka szła za ciosem i w latach osiemdziesiątych podbijała kolejne dyscypliny sportowe poprzez pozyskanie znakomitych sportowców takich jak: Pat Cash (australijski zwycięzca Wimbledonu), Andrea Zorzi (Włoski siatkarz. Poprowadził reprezentacje Włoch do srebrnego medalu na Olimpiadzie w Atlancie) oraz Ayrton Senna (Brazylijski kierowca wyścigowy, trzykrotny mistrz świata Formuły 1).

Zyski jakie generował włoski brand postanowił zainwestować w rozwój technologiczny. W roku 1990 Diadora utworzyła CRD, czyli Centrum Badawcze Diadora, w skład którego wchodził całkowicie nowatorski zespół: technicy obuwniczy, eksperci z Mediolańskiego Centrum Politechnicznego Bioinżynierii i lekarze specjalizujący się w ortopedii. Utworzenie nowego centrum rozwojowego pozwoliło utrzymać marce pierwotne założenie, czyli dostarczanie sportowcom zaawansowanego sprzętu sportowego. Włoski brand rozpoczął również w tych latach większą produkcję i sprzedaż w Azji oraz zaczął licznie działać na terenie USA.

Dziesięć lat później narodziła się linia Heritage, która ma łączyć odzież luksusową ze sportową funkcjonalnością. Pozwoliło to znowu na dotarcie do szerszego grona klientów. Trzeba wspomnieć również, iż marka w segmencie liestyle’u przebiła się poprzez znakomite kolaborację takie jak chociażby z amerykańskim projektantem (włoskiego pochodzenia) Ronnie Fieg. Diadora na przestrzeni kilku lat wypuściła kilkakrotnie wspólne projekty z szefem nowojorskiego butiku KITH. Dzięki temu brand również zyskał w oczach mieszkańców Stanów Zjednoczonych. Włoska marka przez ostatnie dziesięciolecia chętnie działała na terenie Europy i wchodziła w kolaboracje z m.in. Solebox, Afew, Patta czy Hanon. Niektóre wydania tych kolaboracji sięgają dzisiaj zawrotnych cen kilku tysięcy euro!

Obuwie i odzież marki Diadora znajdziecie w naszym sklepie internetowym.